keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Istutushommaa

Mä niiiiin haluan että mulla nyt jokin kasvaisi, mitä multaan isken.. Pääsiäisohrat laitoin viime viikolla ja samoilla multasotkuilla laitoin noita yrttejä kokeiluun. Tällä kertaa ihan siemenestä asti. Kovin suuri luotto mulla ei kyllä kyseiseen kokeiluun ollut, mutta kyllä sieltä jotain jo pilkottaa! Innolla jään odottamaan.

Tässä kun nyt yrteistä puhutaan , niin voin antaa kasvivinkin, jonka jopa minä olen saanut onnistuneesti kasvamaan. Nimittäin lipstikka. Ostin viime keväänä puutarhalta pienen alun ja istutin ulos maahan. Mitään lannotteita en tietenkään laittanut, annoin vaan olla. Hyvin lähti kasvamaan ja kasvaakin kuulemma todella isoksi puskaksi ajan mittaan. Joten se täytyy ottaa kasvupaikassa huomioon. Kesän mittaan kävin puskasta aina oksan ottamassa ja silppusin ruokaan. Sopii erittäin hyvin liharuokiin! Syksyllä sitten napsin kaikki oksat lyhyeksi ja laitoin kuivumaan. Siitä sitten silppusin purkkiin, kun oli kunnolla kuivahtanut. Todella ihana tuoksu ja maku! Kannattaa kokeilla, jos sellaiseen jossain törmää.



 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti