maanantai 25. tammikuuta 2016

Värikynät aikuisten värityskirjoille

Nyt seuraa lupailemani värikynävinkki.

Olen kertonut jo aiemmin, että olen löytänyt yllättävän hyviä värikyniä lasten askarteluosastoilta klik.
Kokeeksi tilasin myös tällaiset Lyra Orisis-värit ja ihan kelpo kynät ovatkin! Väriä tulee reilusti ja 36 värin paketilla pärjää aika hyvin.


Tällaista jälkeä näillä saa aikaan


Edelleen mulla on kuitenkin hakusessa enemmän sävyjä. Joitakin kyniä voi ostaa irtona, mutta harmittavan vähän ja ei ollenkaan täälläpäin!  Värikyniä pitäisi ehdottomasti päästä kokeilemaan itse. Hirvittää ostella jotain satasen bokseja ilman testaamista.

Väriä pitäisi tulla siis runsaasti mutta kevyesti.. Ja ne sävyt ovat noissa alle 40 kappaleen laatikoissa aika samat perussävyt. Esim. vihreää se vaalea, keski ja tumma. Ei oliivinvihreää tms. Tällaisia erikoisempia sävyjä tarvisin vielä. Samoin turkoosia, okran keltaista jne. Etsintä siis jatkuu vielä :)

 MUTTA MUTTA...
 
...koska tämä teksti on odotellut koneella julkaisua tovin, on asia korjaantunut! Viimeinkin tuli lähikaupungin kauppaan näitä isoja paketteja, joita olen sinne odotellut. Ensimmäisellä kerralla kun nämä siellä huomasin, en vielä raaskinut ostaa, mutta parin päivän päästä piti mennä juoksujalkaa melkein hakemaan, koska eihän näitä ollut hyllyssä kuin pari. Uskalsin ostaa, koska mulla oli ennestään jo näitä Denwert Studio- kyniä pieni laatikko ja tiesin ne hyviksi.

Ja nyt kuulkaas sävyjä piisaa! Aivan onnessaan oon täällä väritellyt ja kokeillut jokaista väriä :)




Tiesitkö muuten millainen on Jupiterin vihreä? En minäkään.. mutta nyt tiedän! :)

Värikästä viikkoa!

4 kommenttia:

  1. Kiitos kynävinkistä. Mulla on ihan hirveen huonot värikynät kotona.

    VastaaPoista
  2. Hmm.. ehkä siksi et ole Outi vielä innostunut värittelystä ;).
    Hyvät kynät on kyllä todella tärkeät, muuten tulee vaan vihaiseksi eikä rentoutuneeksi!

    VastaaPoista
  3. Se on Juniper Green. ja Juniper pikaa katsoen ilmeisesti katajanmarja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpäs onkin.. lukihäiriöhän tässä pukkasi päälle. Kiitos selvennyksestä :)

      Poista