sunnuntai 19. helmikuuta 2017

Kasvava kasvimania

Kasvatustaidoistani huolimatta rakastan viherkasveja!
Kaupoissa alkaa olemaan hyvät valikoimat toinen toistaan vehreämpiä kukkasia kotiin kannettavaksi.. Joten niin olen myös kantanut!

Viime kerralla mukaan lähti pullojukka, viirivehka ja yksi rahapuu lisää. Ostoslistalle jäi vielä peikonlehti ja traakkipuu, joita en viitsinyt ottaa mukaan pakkasen ja työlään pakkaamisen vuoksi.


Viirivehka pääsi tietokoneen viereen, koska on kuulemma hyvä poistamaan sähkösäteilyä ja muutenkin puhdistaa ilmaa tehokkaasti.


 Rahapuu heti eteisessä (feng shuin ura-kohdassa) on hyvä juttu!


  Samoin kuin kristalli ikkunassa :)


Olkkarissa vaihtelin vähän aikaa sitten järjestystä ja amppelirivi pääsi taas omalle paikalleen. Ja sieltä se kevätaurinkokin pikkuhiljaa alkaa paistelemaan!




 Vähän ne on vielä nuurullaan, mutta jospa ne siitä virkkuu viimeistään mullan vaihdon jälkeen.


Olkkarin nurkkaan tein myös tällaisen viherkollaasin pöllien päälle. Tuli aika hauska! Kunhan sen peikonlehden saan, niin se ehkä sopii parhaiten tuonne ylimmäksi. 



Kohta saakin tosiaan alkaa multaa vaihtelemaan ja nyt mulla onkin täsmäohjeet siihen! Sain vinkin että multaan kannattaa sekoittaa kanankakkaa jo istutusvaiheessa, niin johan kukoistaa! Toivottavasti haju jää sinne mullan alle.. Myös kasteluveteen on hyvä lorauttaa merileväuutetta silloin tällöin. Ja sumutellakin voisi! Se on kyllä jäänyt mulla vähemmälle.

Onko sulla jo vihreän kaipuu?

6 kommenttia:

  1. On kyllä, mutta haluaisin vihreät veehot ja sisustustyynyjä. Kasvien kanssa pitää olla tarkkana, koska olen allerginen jopa joillekin viherkasveille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi, ompa ikävää kun on allergiaa. Mäkin olen ajan saatossa huomannut, että hyasintit ei enää sovi ollenkaan ja huomasimpa että krysamteemista tuli myös aivastuskohtauksia..

      Poista
  2. Kaunis tuo sinun amppelirivistö! Ja nuo puupöllit<3 Täytyy varmaan itekki toteuttaa kesän tullen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Puupöllit ovat odottaneetkin jo tovin kunnon tehtävää, lähinnä ovat olleet koristeena jossain nurkassa. Varastossa on vielä muutama lisää, ne voisi laitella vaikka kesällä terassikukkien alle. Amppelit ovat mun tauluja, kun en raaski kauheasti vielä uutta tapettia naulailla..

      Poista
  3. Komeita kukkia. Viirivehkan minä onnistuin tappamaan talvella. Ostan uuden kun tulee kevättä vähän vielä enemmän. Kivat noi pöllit, mulla on ulkona ollut jo useita vuosia.

    VastaaPoista
  4. Ihania! ♥ Minulla on nyt kyllä varmaan vähiten kukkia (ikinä).
    Tulppaanikimppuja ostan välillä ja niitä ripottelen eri maljakoihin.

    VastaaPoista