keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Värjäystä

Kun paljon tekee kaikenlaista, aina välillä menee pieleen.. niin kuin nyt.

Olen värjännyt aika paljon tekstiilejä ja aina se on yhtä jännittävää, koska lopputulosta ei voi tarkalleen tietää. Kankaissa saattaa olla muitakin materiaaleja kuin puuvillaa ja värit voi olla joko kirkkaita tai haaleita riippuen paljonko värjää yhdellä kertaa.


Tällä Dylonin mustalla pesukonevärillä olen aikaisemmin onnistunut loistavasti ja nytkin siis odotukset olivat korkealla. Vielä koneen ollessa käynnissä pilkotti luukusta täysin mustaa tavaraa, mutta johonkin se väri katosi noista matoista.. Muutenkaan ei oikein tullut hyvä, kun epämääräisiä valkoisia lankoja on noissa liinoissa. Taitaa koko satsi ikävä kyllä mennä mappi ö:n kautta muihin maisemiin.. ellei nyt tule joku kuningasidea mitä näistä vois kehitellä.


Onneks nää nyt oli sellasia tekstiilejä, joita en alkuperäisessäkään värissä paljon käytellyt, en edes muista minkä ihmeen takia mä oon joskus hankkinut nuo mintun vihreät matot, hyi olkoon!


Opinko mä tästä jotain?  No en tiedä.. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti